Киевские солисты — отзыв о концерте

размещено в: Блог | 1
Національний камерний ансамбль Київські солісти
Національний камерний ансамбль Київські солісти

 

Концерт “Свидание с классикой”

В суботу, 9 лютого, ми з дружиною підбирали програму вихідного дня, і зупинились на концерті ансамблю Київських солістів. Виступ відбувся у Київському будинку архітектора, поблизу Майдану Незалежності.

Концерт починався о двадцятій годині. Зранку, квитків залишалось обмаль, але нам пощастило — було два вільних місця у першому ряду, по центру.

Інтер’єри Будинку архітектора мають доволі скромний вигляд. У холі навіть немає де присісти. Ми помітили лише два стільці з написом «Охорона». Обладнання концертного залу застаріле, сцена прикрашена без надмірностей. Невелика кількість світлодіодних різнокольорових ламп трохи додавала вечірнього затишку. Проте досить зауважень. Час розповісти саме про концерт.

Програму складено за таким принципом. Спочатку, щоб надмірно не завантажувати слухачів, було виконано більш відомі популярні твори, що не потребують напруженої уваги. Поступово музика ускладнювалась. Музиканти припускали, що аудиторія встигла налаштуватись на сприйняття більш складної гармонії. У якості нагороди за спільний труд оркестра і гостей, надалі були виконані світові шедеври класики розважального характеру. Тривалі овації і вигуки: «Браво! Браво!» спонукали оркестр виконати на біс ще два твори.

Щоб розповідь не була голослівною, я зробив аудіозапис, тому що говорити про музику, це те саме, що танцювати про архітектуру — банальна істина.
У складі оркестру були скрипки, альти, віолончелі та контрабас. Пропоную вашій увазі стенограму з власними коментарями.

Добрий вечір дорогі друзі. Ми раді вітати вас в цьому прекрасному залі на вечорі класичної музики. На сцені — Національний камерний ансамбль України Київські солісти.

Розпочнемо нашу зустріч з твору англійського композитора Бенджаміна Бріттена, який почав створювати музику, коли йому виповнилося лише п’ять років, а у 14 років, крім великої кількості пісень, п’єс для фортепіано, написав кілька струнних квартетів. Під час завершення навчання у Лондонському королівському музичному коледжі, Бріттен повертається до своїх перших кроків у композиторській діяльності. Так, у 1934 році він завершує роботу над першим великим твором під назвою «Проста симфонія». Послухайте фрагмент першої частини «Простої симфонії» Бенджаміна Бріттена у виконанні Київських солістів.

 

Петро Ілліч Чайковський — автор багатьох чарівних балетів та опер, а також сімох симфоній, кожна з яких є дорогоцінною прикрасою світової культури.

Коли майбутній композитор залишив службу в міністерстві юстиції заради музики, то негайно отримав від свого дядька прочухан: «Эх, Петя, Петя! Бросить юриспруденцию ради каких-то дудочек». Але вибір молодої людини був цілком виправданим у майбутньому.

Послухайте фрагмент твору П.І. Чайковського «Мелодія». Соліст Захар Фещенко.

 

Один з найвпливовіших композиторів 20 сторіччя, що працював практично в усіх жанрах того часу, і залишив після себе колосальний музичний спадок. Це композитор, іменем якого було названо один з кратерів Меркурія — Бела Барток. Румунські танці прозвучать під ваші оплески.

 

Французський композитор Жуль Массне уславився завдяки своїм операм, яких налічується більше тридцяти. Він також створював ораторії, пісні, та чарівну музику до спектаклів. Жуль Массне, «Роздуми». Соліст Михайло Білич.

 

Якось на сцену футбольного клубу, де проходив музичний фестиваль, вийшов популярний ансамбль. Одним з музикантів, у ньому був ще нікому не відомий юнак Астор П’яццолла. Коли музиканти почали грати його інтерпретацію одного з відомих класичних творів, відбулась дивна подія. Частина публіки залишила зал, а решта пересіла поближче, щоб послухати дивовижну музику. Цей вечір став початком майбутніх подій, які пізніше Астор П’яццолла назве великою трансформацією танго. Цій справі він присвятив понад 50 років свого творчого життя. Завдяки його працездатності та геніальності, танго збагатилось джазовою гармонією і класичною поліфонією, вирвалось з тісних стін танцювальних залів та прокурених клубів. На світ з’явився оновлений різновид танго.

Слухаємо дві п’єси великого Астора П’яццолли: « Медітанго» і «Весна у Буенос-Айресі». Солістка Ольга Шелешкова.

 

Французький композитор Клод Дебюссі — яскравий представник школи імпресіонізму. «Місячне світло» виконує оркестр та соліст Антоній Кедровський.

Початок п’єси прозвучав мляво. Невелика кількість інструментів і відсутність диригента ускладнювала синхронність гри. Поступово музиканти «зібралися» і подальше виконання продовжили більш успішно.

 

Надалі вашій увазі пропонується хвилинка чеської музики. Празька класика — Антонін Дворжак «Серенада», частина перша.

 

Його дитинство пройшло у крамничці батька в оточенні партитур та підручників з музики. Майбутній композитор симфоніст Едвард Елгар самостійно вивчив музичну теорію. Його смак виховувався на творах Гайдна, Бетховена і Моцарта. У підсумку, Едвард Елгар досягнув усіх можливих висот на музичному просторі. Сьогодні його ім’я займає почесне місце у списку національних героїв. Він є легендарним символом англійської культури.

Єдвард Елгар — Концерт для віолончелі з оркестром, частина третя. Соліст Сергій Казаков.

Сергей Казаков
Сергей Казаков

 

Виступ Сергія Казакова прозвучав надзвичайно приємно. Навіть вдалось його сфотографувати.

 

Наступний композитор – Франц Ваксман. Німець за походженням. Творчий шлях починав у Франції, а найвище визнання отримав у США, де жив і працював у Голівуді до 1934 року. Варіації на теми з опери «Кармен». Соліст Андрій Макій.

Композиція розпочиналась з відомої кожному теми, але поступово знайомі звуки розчиняються у більш складних акордах і змушують слухачів триматися прокладеної композитором стежки, тому, що зворотного шляху вже немає. Нас немов беруть за руку і ведуть із закритими очима до невідомості. Але це вже мої власні відчуття. Просуваємося далі і слухаємо.

 

Наступний шедевр належить до французької музичної культури. Каміль Сен-Санс Кантабіле з опери «Самсон і Даліла». Соліст Ігор Пацовський.

За виступом Ігоря Пацовського потрібно було спостерігати з відкритими не тільки вухами, а й очима. На обличчі було стільки зосередженості та напруження, що здавалось зараз пролунає вибух і шматочки його тіла порозлітаються по залі. Прислухайтесь, ви навіть почуєте на записі його дихання. Дуже досконале виконання, як на мене. Здається, його виступ був найкращим.

 

Заключний номер нашої програми — твір Арама Хачатуряна. Робота над п’єсою, за яку він і братись не хотів, видалась важкою. Він і уявити не міг, що саме цей твір стане його візитівкою у світовій музичній спадщині. Коли композитор віддавав замовнику ноти, він написав на теці лише одну фразу: «Черт возьми. В угоду балету!». Звучить «Танець з шаблями».

Мені не сподобалось, як прозвучав цей твір у виконанні Київських солістів. Може через те, що зазвичай композиція виконується більшим оркестром. Зрозуміло, півтора десятки музикантів не можуть відтворити таку напругу, як це робить симфонічний оркестр у повному складі.

Але незважаючи на це, концерт був чудовим. Після тривалих оплесків оголосили сюрприз на біс — Угорський танок № 5, Брамса.

Трохи вже відчувалось, що від тривалих оплесків музиканти розслабилися, але й слухачі трохи втомилися. На аудіозаписі чутно шепотіння та метушня у залі. Нарешті настала тиша і гра стала якіснішою.

 

Дорогі друзі, ще один біс. Карлос Гардель — Танго.

З перших нот цієї теми перед очима з’явився фрагмент фільму «Запах жінки», з Аль Пачіно.

Концерт завершено.

 

Щодо якості звукозапису прошу зважати, що це аматорська робота. Перший ряд, хоч і близько до виконавців, але цього недостатньо, щоб позбутись впливу зайвої акустики приміщення та шуму від сусідів. Через записи лише віддалено можливо уявити наскільки цікавим був концерт. Тому раджу стежити за афішою та відвідувати виступи цього колективу заради можливості слухати живе виконання.

  1. Ольга

    Мы тоже были на этом концерте. Остались под большим впечатлением. Очень рекомендуем.

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *